اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نامه اتحادیه جنبش عدالتخواه درباره ایرادات شیوه‌های کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام کرد: متاسفانه بخش زیادی از کسب و کارهای آسیب دیده تحت حمایت کمک های دولتی قرار نگرفتند و نهادهای حمایتی می توانند خلاهای کار دولت را تکمیل کنند و مانع ورشکستگی این کسب و کار ها شوند.

نامه اتحادیه جنبش عدالتخواه درباره ایرادات شیوه‌های کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای به سرلشکر باقری و ۹ نهاد عمومی دیگر ضمن آسیب شناسی برخی ایرادات موجود در شیوه‌های کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا نوشت: متاسفانه بخش زیادی از کسب و کارهای آسیب دیده در نتیجه کرونا به دلایل مختلف تحت حمایت کمک های دولتی قرار نگرفتند و نهادهای حمایتی می توانند در این زمینه خلاهای کار دولت را تکمیل کنند و مانع ورشکستگی این کسب و کار ها شوند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سرلشکر محمدحسین باقری 

فرمانده محترم ستاد کل نیروهای مسلح 

حضور فراگیر نهادهای عمومی در بحران کرونا درکنار کمک های دولت به مردم تا حدی توانست درد بخشی از مردم را دوا کند، ولیکن هنوز یکسری نگرانی ها در این رابطه وجود دارد.

ورود ارزشمند همه نهادهای حاکمیتی اعم از انتصابی و انتخابی برای یاری اقشار زمین خورده از ناحیه ویروس کرونا که به واسطه شیوع این ویروس با مشکلات جدی اقتصادی روبرو شدند نوید بخش یک عزم و همت همگانی برای رفع و رجوع مشکلات مردم است.

مطمئنا کسی در نیت خیر تک‌تک افراد و نهادهای کمک کننده در این بحران شکی ندارد ولیکن تجربه‌های گذشته به ما ثابت کرده‌است که درصورت فقدان یک چشم نظارتی آگاه و مردمی این گمان می رود که هزینه های فراوان صورت گرفته تاثیر لازم را برای حل مسئله نداشته باشد.

لذا درخواست اولیه ما از شما این است که به ارائه گزارش‌کار کفایت نکنید و از طریق یک سامانه برخط تمامی هزینه کردهای خود را با جزئیات به سمع و نظر مردم برسانید.

متاسفانه اکنون گزارش‌های میدانی چنین بیان می‌کنند که هنوز اقشار فراوانی در نقاط مختلف کشور از کمک رسانی مطلوب جا مانده‌اند و در عوض به برخی بیشتر از نیازشان کمک شده. لذا در همین راستا مطلوب است که یک تقسیم کار اساسی میان نهادهای حمایتی غیر دولتی شکل بگیرد ، به طوری که اقشار مختلف علی الخصوص اقشاری که در هیچ جا ثبت نشده‌اند اعم از کارگران روزمزد ، پیک موتوری ها و زباله گردها و ... تحت پوشش سراسری قرار بگیرند.

یکی دیگر از معضلات حال حاضر در نحوه تخصیص کمک رسانی به آسیب دیدگان آن است که نهادهای حمایتی صرفا به پرداخت مبالغی به دستگاه هایی مثل بهزیستی و کمیته امداد و یا در برخی موارد استانداری ها اکتفا می کنند حال آنکه برای اثر گذاری هرچه بهتر کمک‌ها می بایست با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، تک‌تک آسیب دیدگان شناسایی شوند و به طور مستقیم و بدون واسطه تحت حمایت قرار بگیرند. علاوه بر این لازم به ذکر است که تنها اهدا بسته های غذایی کافی نیست و می بایست در برخی موارد کمک نقدی نیز صورت پذیرد.

آخرین نکته‌ای که به نظر می رسد نهادهای حمایتی می بایست مدنظر داشته باشند آن است که متاسفانه بخش زیادی از کسب و کارهای آسیب دیده در نتیجه کرونا به دلایل مختلف تحت حمایت کمک های دولتی قرار نگرفتند. نهادهای حمایتی می توانند در این زمینه خلاهای کار دولت را تکمیل کنند و مانع ورشکستگی این کسب و کار ها شوند.

رونوشت:
جناب آقای مرتضی بختیاری ریاست کمیته امداد امام خمینی
جناب آقای موسوی فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی
جناب اقای سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفان
جناب آقای محمد مخبر ریاست ستاد اجرایی فرمان امام
جناب آقای فتاح ریاست بنیاد مستضعفان
جناب آقای حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران
جناب آقای وحید قبادی دانا ریاست سازمان بهزیستی کشور
حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول